Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Development and Application of an Innovation Scorecard System to Measure the Success of Innovation in Red Hat
Shpilka, Tetyana ; Gazdík, Marcel (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
This thesis presents the design and implementation of a control system known as Innovation Scorecard that was introduced and implemented within Red Hat Czech s.r.o. to improve the company’s current modus operandi, with particular emphasis on improving software development and implementation processes. The main focus of this research has been on measuring how successful any suggested innovative way of working has been. The thesis is divided into three parts. The first part contains basic knowledge that is important for understanding the particular topic of the research. The second part introduces the company and provides an understanding of the internal processes and systems in operation within the company. The third part contains associated proposals how to improve the internal processes. This is analysis-based with the main focus on how the company currently operates.
Respekt k důstojnosti člověka jako základ kvality sociální práce s lidmi s duševním onemocněním
PODLIPNÁ, Martina
Práce se zabývá kvalitou péče o duševní zdraví, jejímž základním předpokladem je respekt k důstojnosti člověka. Nejprve je charakterizováno etické a právní ukotvení důstojnosti člověka. Dále jsou shrnuty etické zásady vztahující se k důstojnosti člověka, formulované v etických kodexech jednotlivých profesí zastoupených v multidisciplinárním týmu poskytujícím služby lidem s duševním onemocněním. V další části jsou popsány vybrané přístupy k práci s touto cílovou skupinou - klinický a rehabilitační model péče. Poté je představen na zotavení zaměřený přístup v péči o duševní zdraví. Zotavení z duševního onemocnění je pojato jako psychologický proces, v němž lidé usilují o důstojný život. Tento proces má čtyři pružné fáze - naději, zplnomocnění, odpovědnost za sebe sama a smysluplné životní role. V závěrečné pasáži jsou zhodnoceny přínosy a úskalí na zotavení zaměřeného přístupu v souvislosti s důstojností lidí s psychickým onemocněním. Tento přístup naplňuje základní předpoklad kvality sociální práce, kterým je respekt k důstojnosti člověka. Potenciální úskalí nespočívá v principech na zotavení zaměřeného přístupu, ale v jejich případném špatném uchopení.
Genderové nerovnosti v Keni
Sehnalová, Klára ; Novotný, Josef (vedoucí práce) ; Ptáček, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá genderovými nerovnostmi v Keni. Cílem práce je určení pozice Keni ve Východoafrickém společenství dle genderových nerovností. Zmíněné postavení Keni mezi státy Východoafrického společenství je určeno na základě deskriptivní komparace genderových indexů a dalších indikátorů a základě dosažených výsledků v Rozvojových cílech tisíciletí v oblastech, které jsou orientovány na gender. Dále budou porovnávány i přístupy vlád členských států Východoafrického společenství. Dalším cílem práce je analyzování samotné situace genderových nerovností v Keni. Konkrétně je práce zaměřena na diskuzi hlavních příčin a faktorů, které ovlivňují genderové nerovnosti v Keni. Identifikace těchto příčin a faktorů je důležitá z hlediska jejich negativního působení na vztah mezi socioekonomickým růstem a snižováním gendrových nerovností. Jinými slovy, tato práce analyzuje genderové nerovnosti v Keni na dvou úrovních - "vnější" (v mezinárodním porovnání) a "vnitřní" (diskuze podmíněností genderových nerovností v Keni). Klíčová slova: Keňa, Východoafrické společenství, gender, genderové nerovnosti, posílení postavení žen
Zapojení uživatelů do reformy psychiatrické péče
Wolfová, Magdaléna ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Předmětem výzkumu diplomové práce je zapojení uživatelů psychiatrické péče v procesu plánování a realizace reformy psychiatrické péče na makro úrovni tvorby politik. Cílem výzkumu je popsat a porozumět tomuto zapojení. Práce popisuje příležitosti participace z hlediska fází zapojení, podoby, účelu, formálního ukotvení příležitostí, očekávání respondentů, vnímané moci a překážek v zapojení. Výsledky byly zjištěny v rámci rozhovorů s klíčovými aktéry a studia relevantních dokumentů. Výsledky jsou vztaženy k teoretickým konceptům koprodukce, péče orientované na pacienta, zplnomocnění a ke strategickým a lidskoprávním dokumentům (Úmluva o lidských právech osob se zdravotním postižením). Prvek moci je popisován v souvislosti s typologií participačního žebříku Sherry Arnsteinové. Respondenti uvádějí prvky tokenismu a znevýhodnění. Jde o nízké (jednočlenné) zastoupení uživatelů v orgánech, nedostatečný čas na diskuzi v poradních orgánech, nedostatek informací a nedostatek kapacit (osob, času, prostředků) pro větší rozvoj organizací. Respondenti uvedli překážky týkající se socioekonomické situace, nedostatku kapacit pro zapojení na makro úrovni, limity duševní kondice či stigmatizaci. Zjištěné překážky v zapojení jsou diskutovány ve spojení se zahraniční literaturou, která identifikuje podobné a nabízí...
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Hodnocení kvality sociální služby z pohledu uživatele
Holubová, Alena ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Beránková, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem a hodnocením stávajících metod hodnocení sociální služby konkrétní organizaci. V rámci analýzy bude navržena změna v zvyšování kvality, a to především navržením inovativních metod zapojení klientů chráněného bydlení do hodnocení služby. Cílem této práce je navrhnout metody efektivního zapojení klientů chráněného bydlení do hodnocení kvality sociální služby. Tyto inovativní metody s prvky participace uživatelů sociální služby mohou sloužit jako konkrétní doporučení pro vytvoření metodiky participace uživatelů v procesu hodnocení a zkvalitňování služeb. rámci poskytování sociální služby je nutné hledat cesty, jak se specifickými schopnostmi a potřebami klientů pracovat a nacházet inovativní způsoby, jak zapojit klienty služby do celého procesu hodnocení a měření kvalit ákladem inovativní metody zplnomocňování, spolupráce a integrace klientů do celého procesu, který může následně pozitivně ovlivnit směřování sociální služby. Klíčová slova: odnocení kvality sociálních služeb, participace, zplnomocňování, chráněné bydlení
Pentecostalism among Czech and Slovak Roma: The religiosity of Roma and the practices of inclusion of the Roma in the brotherhood in salvation. Autonomy and Conversions among Roma in Márov
Ripka, Štěpán ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Hrustič, Tomáš (oponent) ; Ukah, Asonzeh (oponent)
Cílem mé práce je diskutovat možnosti užití konceptu autonomie při studiu konverzí Romů k charismatickému/letničnímu křesťanství. V tomto poli se v poslední době prosazovaly koncepty empowermentu (zplnomocňování) či sociální inkluze, ale chyběla kritická reflexe otázek způsobů vládnutí a útlaku. Vycházím z teze Patricka Williamse (1987; 1991; 1993a), podle kterého francouzští Romové, kteří konvertovali k letničnímu hnutí, dosáhli autonomie (nebo alespoň pocitu autonomie), jež jim dovolovala přehlížet roli strukturálních faktorů a jiných lidí v jejich vlastním jednání. Na případové studii etnografického výzkumu romské charismatického sboru v Západních Čechách rozvíjím koncept autonomie skrze konverzi. Hlavní teoretická inovace mé práce pochází z morální filosofie, především z Christmanovy teorie autonomie (utlačovaných) (2014). Christman definuje autonomii jako reflexivní potvrzování zvolené praktické identity, života, který "stojí za to žít". Příběh, který misionáři v Márově, místě mého terénního výzkumu, dávali do popředí, byl o Romech, kteří se z pasáků a prodejců drog stali křesťany. Empirická realita a narativy změny však na takto jednoduchý popis radikální změny skrze náboženství vrhají stín pochybnosti. Na základě podrobného rozboru konverze muže závislého na drogách tvrdím, že konvertité...
Podoby "empowermentu" v rámci agendy anti-diskriminace v oblasti vzdělávání
Felcmanová, Alena ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Straková, Jana (oponent)
Podoby "empowermentu" v rámci agendy anti-diskriminace v oblasti vzdělávání "Empowerment" neboli stav určité emancipace (posílení), ve kterém jsou lidé navzdory strukturním překážkám schopni naplňovat své cíle a potřeby a rozvíjet svůj potenciál, by měl být výsledkem vzdělávání. Podoby empowermentu zahrnují to, jak jsou zapojení aktéři schopni dělat změny, ale také jejich vliv na podmínky a struktury, ve kterých se pohybují. Ve své disertační práci zkoumám empowerment aktérů ve vzdělávání z řad rodin, občanského sektoru, škol a dalších organizací státu. Výzkum jsem prováděla v kontextu zavádění tzv. inkluzivního vzdělávání a souvisejících změn v českém základním školství, v období od jara 2013 do konce roku 2017. Jako metody kvalitativního výzkumu jsem zvolila analýzu aktérů a hloubkové rozhovory. Sebraná data jsem analyzovala z hlediska cílů a agendy aktérů, jejich zkušenosti s diskriminací, jejich vztahu k agendě inkluzivního vzdělávání, spolupráce mezi aktéry a v neposlední řadě z hlediska (bez)moci a empowermentu aktérů (jak je sami popisují). Koncept empowermentu dále propojuji s konceptem prevence diskriminace ve vzdělávání, protože vidím jasnou souvislost mezi empowermentem a antidiskriminační praxí. Zde je stěžejní reflexe diskriminace jako takové a také reflexe vlastní moci daného aktéra....
Sport for Development in Brazil: Gendered Perspective
Soares Moura, Eva ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Hacker, Hanna (oponent) ; Knoppers, Annelies (oponent)
Sport pro rozvoj a mír (SDP) se stal dynamicky rostoucí oblastí, která v posledních letech přitáhla akademickou i veřejnou pozornost. Vzhledem k pokračujícímu závazku v oblasti Cílů udržitelného rozvoje OSN (SDGs) v oblasti genderové rovnováhy se sport stal nástrojem 'zplnomocnění' žen a posílení jejich postavení ve společnosti. Práce si skrze feministické teorie rozvoje a také skrze využití konceptu 'zplnomocnění', který je úzce spjat s konceptem moci, klade za cíl prozkoumat, a) jakým způsobem se mladí lidé zapojují v rozvojových projektech, a b) potenciál těchto programů napomáhat transformaci genderových vztahů a nabourávat genderové stereo- typy uvnitř sportu i mimo něj. Práce čerpá z jedenácti měsíců etnografického výzkumu realizovaného mezi lety 2017 a 2018 ve dvou neziskových organizacích v Sao Paulu v Brazílii, které využívaly sport - zejména fotbal - k dosažení širších společenských cílů ve znevýhodněných komunitách. V těchto komunitách bylo provedeno zúčastněné pozorování a realizováno padesát polostrukturovaných rozhovorů se zúčastněnými stranami, manažery, lektory, účastníky projektů i jejich rodiči. Výsledky práce naznačují nejednoznačnost role programů sport pro rozvoj (SFD) v kontextu realizace společenské změny. Tato nejednoznačnost spočívá v rozporu mezi rolí SFD programů coby...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.